onsdag 2 april 2014

Den andra dan

Körde hardtail idag på intervallerna

Hemmasjön Varpan från toppen av Jungfruberget

Den andra dagen i april har varit en sådan där bra dag. Lagom pyssel på jobbet. Sol. O lite motionerande på eftermiddagen. Efter två dagar med vila och allmänt välmående var det dags att få fart på kroppen igen. Planen var att åka bort till Rottneby för att köra mina 5-minutare. Men när jag kom ut och börjat rulla in mot stan så kände jag att det var kallare än jag trott och jag insåg att jag bara skulle frysa mer och mer  om jag inte höjde intensiteten snart. Så jag svängde in på Jungruberget och klämde 1,5-minutare. Igen. Men med klart bättre känsla i benen denna gång. Stabila tider genom alla intervaller. Efter intervallerna cyklade jag ner lite runt berget lite innan jag åkte hemåt. Dryga timmen - kort och effektivt. Lite bålstyrkeövningar innan det var dags att hjälpa Barbro fixa lite middag. Så nu sitter jag här så där belåten och nöjd igen.

En helt annan sak:
Som jämtlänning har man ju upplevt vintrar med snö. Tycker det är väl mycket gnäll från "sörlänningarna" så fort det snöat några centimeter. Till och med folket och snöröjarna här i Dalarna verkar ha kommit av sig.

Så jag vill visa er hur det ser ut när man skottar fram vägen över fjället fram på vårkanten i Jämtland. Här snackar vi snödjup. Filmen från 2012 och det är inte mindre snö i år - snarare tvärt om. Det är många år sedan nu, men jag har åkt där dagarna efter öppnandet - det är en mäktig känsla.

Inga kommentarer: