onsdag 23 april 2014

Ut i skogen

Efter hemkomsten från Mallorca så har det uteslutande varit cykling i skogen på schemat. Måste få upp skogsvanan lite innan det är dags för Billingeracet. Röda slingan på Lugnet är väl bara så bra det kan bli. Innehåller allt - höjdmeter, teknik och högfartscykling.

Efter någon dags vila, med känningar i halsen - som som tur var inte blev något mer - var det dags igen igår. Intervaller på finfin Falustig  - som för övrigt körs åt andra hållet på Långa Lugnet - var skådeplatsen. Med snabbingarna Stefan och Niklas finns ingen chans att maska - bara att bita i. Att det är bra att köra intervaller tillsammans fick vi kvitto på, då Stefan tog "personbästa" i uppmätt puls.
93% av maxpuls lyckades jag komma upp i. Eller om det är min nya maxpuls - kanske dags att revidera maxpulsen med tanke på att åldern stiger. Har faktiskt inte varit över 190 under hela vintern så möjligen ligger min maxpuls nu i regionen 188-189, snarare än 194 som jag kom upp i under förra vintern/våren. Eller så är det pannbenet som blivit  tunnare. Det smärtar ju som bekant att ta i ordentligt.

Vi rundade av med att gubbsprätta  - ta i allt det som går (utan att nå så hög fart) - i några korta branta backar innan vi rullade av på regementsvägarna. Premiär i korta byxor även om det var lite åt kyliga hållet när jag rullade hemåt.

Idag har jag postat iväg 3 par däck som annars skulle blivit liggande i garaget, och i morgon hittar en bakväxel sin nye ägare - pengarna får bli grundplåt till en ny hjälm tror jag. Eller om hjulrenoveringen slukar allt......denna prylsport....

Inga kommentarer: