torsdag 26 mars 2009

Kittad

Igår på min förlängda lunchrast besökte jag Dalarnas - ja kanske Sveriges - bästa cykelbutik. Cykelcentrum. Skulle kunna heta Kundcentrum - för där vet man vad kundvård är. Man känner sig alltid välkommen och får bra service och goda råd.

Tänkte jag skulle få mina LVG-skor "bakade" (ni vet Shimanos CustumFit). Köpte dem i höstas och hann köra 5-6 i dom innan det blev vinter. Men inför stundande landsvägscykling på Mallis så tänkte jag att varför inte se till att de sitter som en handske. Jag har ju i minnet hur SIDI-skorna satt.
Behandlingen av skorna tog ca 20 minuter - och det blev verkligen skillnad! Nästan SIDI-känsla. Nog tjatat om SIDI - jag kör ju Shimano.

När jag ändå var där passade jag på att prova ut och "baka" ett par MTB-skor också. De gamla vill man inte vara nära - luktar .. - ja ni vet vad. Samt att kardborren gett upp helt.

Ett par cykelbrallor och LVG-slangar slank ner i påsen också - så nu är man "kittad" :-).

Få se om lätthjulen och gaffel blir av denna säsong. Som någon sa "Min hobby tvingar mig att arbeta 40 timmar i veckan". Nja inte så illa kanske, men det finns ju annat kul också.

Lämnade in min kamera i början på veckan hos Foto-a-bild för att få hjälp att rengöra den. Det satt något smuts på mattskivan som jag inte lyckades få bort.
När jag skulle hämta den igår så fick jag beskedet att de inte heller hade lyckats utan snarare hade det blivit värre! För att fixa det så skulle kameran skickas till Canon-verkstad! Så nu är jag utan kamera i 2 veckor! Najs! Not!

Spinningpasset igår kördes med mycket syra.

Inga kommentarer: