söndag 22 mars 2009

Snö

jo det har kommit mer av den varan idag över Falun. Inga mängder och därmed inget som påverkar avsmältningen som nu kan börja.
Igår var Martin och jag till kungliga huvudstaden för besök hos Cyklig och Cykelctiy. En riktig nördresa, men kul att komma iväg.
Kl 7 for vi iväg. Vi får en del tid att resonera om olika saker en sån dag även om unge herr Eriksson soc en hel del på vägen ner. Det känns bra tycker jag att få sådana stunder då o då tillsammans med tonåringen, veckorna bara flyger fram och det blir sällan tid till så mycket småprat.

Jag gjorde misstaget på CykelCity att prova ett par Sidi cykelskor...det skulla jag aldrig gjort. Tror aldrig jag haft ett par skönare skor på mina fötter. Det var mjuka som en toffel!
Som tur var hade de inte den optimala storleken hemma så det blev inget köp för min del. Pengarna kvar!

Klev upp 7 imorse och efter frukost och tidningsläsning for jag iväg strax före 8 för att tvätta bilen på OKQ8 i Hälsinggården. Skönt att få det avklarat i början på dagen. Hem igen för lite lunch, och sedan iväg till Lugnet för att titta på Skidspelen.

Lyckades få några bilder i snövädret.


Kalla gjorde en stark avslutning på säsongen - slutade 3:a idag.


Totalsegraren i cupen - Dario Cologna.


En jagad Piller Cottrer.

Innan middagen klämde jag lite 8-minuters intervaller inne. Fick ihop 7 stycken - sen tröt motivationen. Hade tänkt köra distans men kände inte för att dra iväg vid 3-½4 som klockan hunnit bli innan jag var hemma från Lugnet. Så jag "fuskade" lite inomhus idag. Men det får inte bli en vana ;-). Hög tid att köra lite distans för att få vana vid längre tid i sadeln än vad spinningen på Friskissvettis ger.

Nu ska jag kolla lite sport och sen blir det Beck.

FIA fick ta tillbaka sitt förslag om ändrade regler hur VM-mästaren skulle utses. Det visade sig stå i FIAs egna tävlingsreglemente att regeländringar inför kommande säsong skall presenteras senast 30 november året innan. Noll koll alltså. Dessutom var det ju ett dåligt förslag.

Inga kommentarer: