tisdag 24 november 2009

Dax

Ja, idag är det dax att börja träningen inför nästa säsong. Det är nu 12 dagar sedan jag senast utövade någon träning och abstinensen har börjat ge efter. Då känner jag att det är tid att börja igen. För några år sedan hade jag alltid 1-2 månaders uppehåll under hösten men jag vet inte jag. Inser inte riktigt vitsen med att först sjuka lågt från en hyfsad nivå på sensommaren och få börja om strax före Jul och ägna januari och halva februari till att komma i form igen - samma form som man hade 2 månader sedan. Jag är motiverad så jag kör på. Hoppas dock attdet blir lite kallare så att de blöta grusvägarna torkar upp eller fryser på. Blir det kallt finns också chans att det kommer snö och jag tycker det är kul att köra lite skidor som omväxling.

Jag skall förresten på ett föredrag om Träningsupplägg i morgon på Högskolan Dalarna. Får väl höra då kanske om man är helt ute och cyklar.

Det blir spinning i kväll - ser fram emot det.

Inga kommentarer: