söndag 27 juni 2010

Glest nu..

Ja lite glest mellan uppdateringarna nu. I och med det fina vädret minskar tiden inomhus framför dator. Men en liten sammanfattning av veckan;
Jag vilade 3 dagar efter förra söndagens pass då jag kände att jag var lite sliten efter 3-4 veckors ökad tid och intensitet på träningen. Passade på att fixa baksvingen påTreken med lånad skriv och mutter som Benny fixat fram. Leveransen från Duells verkar dra ut på tiden så det är verkligen tur att det finns hjälpsamma personer i sporten.

I tordags körde jag intervaller och vilan verkade ha gjort susen för jag kände mig pigg o stark! Kul!
Lördag körde jag lite naturliga intervaller på Jungfruberget och ville samtidigt göra en extra koll om bultarna i baksvingen sitter - och det gör dom. Så nu får vintercykeln vila igen :-). En tanke om att skaffa en bra hardtail har infunnit sig....på vissa banor skulle en sådan kännas klart snabbare tror jag. Få se hur det kan lösa sig...om tanken blir kvar.
Idag körde vi - Kim, Anders, Martin och jag - igenom Mörksuggebanan. Banan var mestadels torr men en del surhål finns det, även en del arbete på banan återstår men det är ju 2 veckor innan det är dags. Pigga ben idag med. Hoppas den känslan sitter i nu ett par veckor framöver då det är tävlingar i Eksjö och Rättvik kommande två helger.

Martin "tvingade" mig nedför en brant passage på XC-banan i Rättvik idag. Efter lite velande vågade jag till slut - kändes som ett stort steg för mig. Bra att ha med sig sonen då och då - han sätter lite press på min teknik. Tack Martin!

Edit:
Skryter ju om hur pigg och stark jag känner mig. Det tarvar väl ett bildbevis. Här kommer den :-)

Inga kommentarer: