måndag 14 juni 2010

Snopet

Ja så kändes det igår när loppet var över efter dryga timmen. Trodde först jag fått punka när det började kännas lite svajigt i bakänden på min cykel. Första känningen kom på elljusspåret på slutet av först loopen innan man svänger in på tekniska partiet. Tänkte inte mer på det under den tekniska körningen (hade fullt upp med annat då). Sedan under varvningen inne på området kändes det vingligt igen. På "diagonalen" där jag sprang ett kort parti han jag känna på däcket och konstatera att det var helt. Det var då jag upptäckte felet - en bult i baksvingens infästning vid sadelstolpstaget hade lossat och saknades helt. Bult, bussnig och mutter allt var borta!

I det tomma hålet skall det sitta en bult!

Bara att rulla tillbaka till starten och lämna in chippet! Snopet!
Inga sådana delar i Sverige hos Duells så nu hoppas jag att det finns på Trek's lager i Holland. Ett stillestånd mitt i säsongen är ju inte vad man vill ha.
Om någon vet någon som har dessa delar hör av er fisherbike60@hotmail.com

Blir att köra racer och vintercykel nu ett tag...... ett kort sådant hoppas jag.

Inga kommentarer: