söndag 6 juni 2010

Nationaldagsfirande och lite teknikträning

Vid 11 hängde man på låset uppe vid Gruvan för att inte missa gratis tårta :-). Lite fina bilar fanns att beskåda också. En Volvo PV 444 från -53 väckte lite barndomsminnen till liv. Det var sådan bil vi hade i min familj när jag var liten. Den var lika välputsad den som denna då pappa är en riktig pedant när det kommer till bilvård..

1953 års Volvo PV 444.


Vad passar bättre efter lite regn än att träna lite teknik på hala rötter och stenar? Det blev innehållet i dagens pass med Kim. Efter lite mekande med att få ett stansat däck tätt så begav vi oss till Stångtjärnsområdet. Efter lite velande hittade vi en stig där vi brände av några intervaller. Vi tänkte avsluta passet med att ta oss upp i stavgångsbacken vid tjärnen men det var lite slirigt efter regnet och nästan uppe hördes ett ppfffffffff från mitt bakdäcke. Punka! När slangen låg på plats rullade vi mot Gamla fruns väg där vi klämde några intervaller ytterligare. Ett kortare pass än igår men med mera svid i benen. Imorgon  - vila.

Nu blir det fika!

1 kommentar:

Micke sa...

Hej Göran!
Jag undrar om du skulle kunna maila mig, så jag får din mailaddress. Har en förfrågning ang. foton.
MVH
/Mikael Andersson
bergskungen@hotmail.com