fredag 21 december 2012

Undergång eller ljusning?

Det är i dag det skall ske. Jorden undergång. I alla fall om man skall tro på ryktena från Tortuguerokullen i Tabasco, Mexico. Fast egentligen var det väl mest tideräkningen som "tog slut"...??

Vintersolståndet inträffade kl 12:12 idag. Så nu går vi mot ljusare tider. Skönt!

2013 års träningsläger är ju fixat. April. Terni. Italien. Lika, samma som ifjol. Samma glada gäng blir vi också förutom en triatlet som säkert saknade omväxlingen i träningen. Här blir det ju enbart cykel i 1 vecka. Nästan lite kort om ni frågar mig. Jag kunde tagit 2. Perfekta omgivningar med både "platt" och berg samt en kille i gänget som känner området som sin egen ficka då han har familjerelationer till trakten. Guide och tolk i samma person.

Sista dagen på jobbet idag innan det blir lite Julledighet. Jag tar ledigt mellan Jul & Nyår bara. Det blir ju rätt mycket ledigt i alla fall. Sista spinningpasset på Friskis&Svettis för i år avverkades i morse. Hoppas på lite skidor nu i helgerna.

Har kompletterat labbet i veckan med en Windows 2012-server på vilken jag installerat Sharepoint 2013. Så det skall kunna bli lite labbande med det framöver mörka Januarikvällar. Hoppas på lite konsultande under våren på den nya Sharepoint-versionen så det är bäst att vara förberedd.
Inte så imponerad av det nya gränssnittet i Windows 2012 och Windows 8. Det passar nog bättre på telefoner & surfplattor där miljön är lite mer begränsad och allt sker via småappar. På en server eller dator känns det mest "i vägen".

Har även installerade en virtuell Windows8 på min Macbook men den går klart långsammare än Windows7 diton jag har. Möjligen kan det bero på VirtualBox. Jag har inte testat på riktig hårdvara och jämfört.
Lite synd var ju att kombinationen Mac som host och Mac OS X som guest inte var så väl supportat i VirtualBox så det har jag lagt ner. Parallels är det som gäller för den kombon.

Inga kommentarer: