måndag 1 april 2013

Vårkänslor

Premiär på sommarMTB'n idag. Med träningshjul dock, men ändå. Det var ju bara träning också. "finhjulen" får vänta.

Vilken feeling det var att få komma på sommarhjul! Jag kom att tänka på hur kossor och hästar beter sig när de släpps ut i hagen för första gången på försommaren. Lite sprätt här och lite sprätt där. Bara för att få känna den lätta snabba känslan om och om igen. Lite samma känsla ;-)

Efter en extra vilodag igår så kändes allt tipptopp idag. Försökte mig på någon slags tempokörning då jag inte hade inspirationen att "kajka" runt ett 5-timmars distanspass ensam idag. 28km/h i snitt i 2,5 timme var vad det blev av det hela. Blev trött och det var målet.

36-klingan blir perfekt! Kände inte att jag trampade ur förrän strax under 50 km/h och så fort är det sällan det går på MTB-lopp - i alla fall inte någon längre sträcka i de sällskap jag brukar ha. 36T är väldigt nära en 39T på en 26" cykel och det tycker jag har fungerat bra. Blir bra det här.

Det tinar bra i sydsluttningarna nu så det står inte på förrän populära Jungfruberget och andra söderlägen är helt cykelbara på barmark. När blir det kort/kort-väder mån tro?

Inga kommentarer: