torsdag 12 september 2013

Test the best

Högtidsstund igår kväll. Specialized har under våren och även nu under hösten åkt runt och visat sina cyklar. Idag var det Faluns tur att stå värd för detta arrangemang. Det bjöds på tre timmar testcyklande upp vid Lugnet. Jag passade på att testa lite olika storlekar av deras Epic. Blev nästan ett intervallpas då jag testade cyklarna på samma stigparti ut från milspåret mot Skuggarvsvägen. Först en Medium och sedan Large. Jag ligger precis mittemellan dessa storlekar så valet är inte enkelt men angenämnt. Sista vändan ut på stigen fick jag på min egen Stumpjumper tillsammans med Kim på en Epic. Och visst är det skillnad på HT och fullgung - men båda har sina fördelar. Svårt att kategoriskt säga att en typ är bättre än den andra.

Efter fullborded test och sedvanligt blankettifyllande belönades vi alla med en påse med tidning, godis och en handduk. Nu är det bara att beställa!

Medium - helt OK
 Large - funkar också bra
 Large
 Mingel
Muta

Inga kommentarer: