fredag 31 januari 2014

Förberedelser

 
Calle, Martin och Magnus känner på banan i Hoogerheide.

Eftersom det stundar VM i CX och Martin bivit uttagen att köra i U23klassen så har jag förflyttat mig ner till Holland för att beskåda och heja fram honom och de andra svenskarna. Åsa Erlandsson, Calle Friberg och Magnus Darvell är de övriga som skall försvara de svenska färgerna.

Efter rätt tidig morgon - 3:50 svängde jag de lurviga över sängkanten i trakterna av Arlanda - så tog Barbro och jag hyrbilen från Bryssels flygplats direkt till Hoogerheide där svenskgänget skulle provköra banan. Fin typiskt litet samhälle, Hoggerheide, som nu under en helg förvandlas till ett CX-eldorado. Ska bli riktigt kul att se detta live!

För er som följer Behind the Barriers så kan jag nämna att Jeremy och resten av USA-gänget bor på samma hotell som jag & Barbro checkat in på.

Nu skall vi ta en promenad så vi inte somnar.


3 kommentarer:

Håkan.H sa...

Låter väldans kul att få vara på plats å se de bästa cyklisterna!

Hur är vädret?
/Håkan

Göran Eriksson sa...

5-6 grader, växlande molnighet och lite vind.

Håkan.H sa...

Låter som finväder så här i slutet av Januari :-)
/Håkan