onsdag 8 januari 2014

Vila är ett vapen

Ja, ni har sett mig använda det uttrycket ibland. Helt och hållet stulet från Paolo Roberto - men inte mindre sant för det. Teorin om kroppens finurlighet som vi kallat superkompensation är ju själva grundbulten i de flesta träningsupplägg. Så efter intervallpasset  - som jag körde på ett spinningpass inte helt efter ledarens plan - igår, så blir det vila idag. Skönt.

Har tänkt på det där med att jag inte följer spinningledarens plan då och då. Har tidigare till och med känt mig som en "dålig" deltagare som kunnat uppfattas som om jag inte uppskattat upplägget utan kört "mitt eget race". Men nu tänker jag inte längre så. Jag är ju där för min egen skull - inte för någon annans skull. Glädjande är också att ledarna numera betonar att de är där som ett stöd och guide men att det är "du själv som gör passet". Jag tar dem på orden.

Inga kommentarer: