söndag 7 augusti 2011

Efter regn kommer sol

Lite tveksam var jag till om vädret skulle spricka upp igår speciellt som det vid 12tiden bara öste ner. Men sedan kom solen och jag fick ett fint pass med min trogne vapendragare denna sommar. Vi åkte mest välkända stråk i stan i nästan en timme innan vi tog sikte på Gruvriset och skogsvägarna söder/väster om Stora Vällan. Vi avrundade med lite stigar vid Kårarvet/Vimmelmora och jag var hemma igen efter dryga 3 timmar.

Jag satte ändå på ett reglage till bakdämparen. Tänkte att jag på det sättet kunde nyttja den bättre genom att ha den lite följsammare/mjukare i skogen och låsa den på grusväg. En lyckad setup visade dagens pass. Det blir lite mer att pilla med med alla reglage. Kan nog funka på långlopp där växlingarna mellan olika underlag och tempot ändå är rätt lungt jämfört med XC.
Tror Scott har ett kombireglage där man kan sköta både fram och bakdämpare i ett reglage. Ett sådant skall jag försöka lägga vantarna på om jag väljer att behålla nuvarande setup.

Inga kommentarer: