fredag 5 augusti 2011

Mek

Har klippt bort den gula etiketten om ni undrar :-)

På passet igår tappade jag lite verktyg i skogen....
Så idag blev det till att införskaffa lite nytt. Den kedjebrytare jag har förtroende för -  ParkTool CT-5 - fanns inte hemma så den får jag på onsdag. Men ett nytt multiverktyg hittade jag  - Blackburn Toolmanator 1. En liten kamrat - få se om den fungerar i praktiken också...Men lätt och liten i fickan är den i alla fall.

Jag har passat på att byta bakdämpare på min cykel idag - vilodag som det är. DT Swiss - verkar lovande.
Jag vill ju ha bakdämparen rätt hård och denna verkar klara jobbet. Vetetusan om jag ens behöver något remotelockoutreglage när jag har den så pass hård. Rullade bara lite på gården men några längre pass får väl utvisa hur det blir med reglage och om den blir kvar på cykeln. Men den är helt klart bättre än den Fox RP23  jag fick sätta på då RockShox Monarchdämparen tackat för sig.

Inga kommentarer: