torsdag 4 augusti 2011

Max 4 timmar

Min träningskompis - Anders.

Ja, så svarade Anders när jag frågade hur länge han ville köra idag. Det sprack med 47 minuter. Jag är inte lika rutinerad som Anders när det gäller att bedömma längd och tid. Så vi blev ute nästan 5 timmar idag. Lite nya stigar fick vi också testa bl.a. i trakterna av Solarvet. Se bilden nedan.

Man kan ju kosta på sig att svänga in på den där vägen eller stigen man sett på dessa lite längre pass. Det är ju just längden/tiden man är ute efter så det spelar inte så stor roll om man skulle råka få vända.
Annat är det ju om man har tid att passa eller har bestämt sig för ett visst upplägg inför passet. Då kör jag hellre gamla beprövade sträckningar, på det sättet kan man ju dessutom få en hint om det går framåt i träningen.

För er som är geografiskt intreserade gick turen ungefär så här;
Kårarvet-Kunterberget-Nybo-Källslätten-Grälviken-Nedre Skog-Saxlindan-Kvasselbo-Valshed-Sätertäkten-Solarvet-Sågmyra-Hyttkvarn-Slättberg-Måtanbergshyttan-Almbergsbodarna-Fjällgrycksbo-Bjusrsås-Haghed-Österå. Ca 11 mil fick jag på klockan.

Vi kom från andra hållet men stigen vi upptäkte var tydligt o fint skyltad.

Första halvan fram till Solarvet var tuffare med en hel del höjdmeter och singeltrack/gamla körvägar medans den andra halvan var snällare med mest grusväg.

Efter 3 träningsdagar på raken med totalt nära 13 timmar och 31 mil blir det vila imorgon.
Skall passa på och byta bakdämpare på min Trek TopFuel. Skall ta och testa en DT Swiss XR Carbon.

2 kommentarer:

Peter Sjöberg sa...

Kan man inte få "hyra" in er som guider någon gång. Skulle gärna hänga med en tur med er.

Vem är jag? Den stora (1.94) gråhåriga killen som satt raden bakom er i högra hörnet på spinningen på Friskis under hela hösten/vintern

/Peter
Skicka ett sms ngn dag innan ni dra ut på en tur. 0705274410

Göran Eriksson sa...

Det måste vi fixa Peter! Återkommer vid nästa tillfälle!