söndag 12 februari 2012

Balsam

Åter en vecka kan snart läggas till handlingarna.

En bra sådan. Frisk igen så jag har kunnat återuppta träningen igen. Det är bra för humöret som inte blir det bästa efter några dagars utebliven träning. Verkar som kroppen vant sig och kräver lite endorfintillskott med jämna mellanrum. Lite extra tungt har det känts på passen - som vanligt efter ett avbrott. Men alteftersom under veckan har det lossnat lite så snart så är jag tillbaka där det slutade innan förkylningen.

Lyckades lösa ett problem i fredags som jag länge brottats med hos en kund. Så det var gött att ta helg.

Åkte skidor i Sörskog igår på vindlande spår  - dock utan sol. Balsam för själen.
Desto mer av den varan då på dagens distanspass - på cykel. Körde bort till Lurån tur o retur och en vända upp till Rogsjön från Haghed. Klarade inte riktigt skamgränsen på 3 timmar idag, med träning 4 dagar i följd kände jag mig nöjd efter 2,5 tim. Då hann jag se avslutningen på herrarnas skidstaffet.

Återigen bristande taktik. Kul dock att Anders Blomquist faktiskt tog upp det under kommenteringen av loppet. Verkar annars som kommentatorer lätt "förblindas" av den rent fysiska insatsen när det gäller skidor. Men med så jämna deltagare i toppen och såsom loppet utvecklades så hjälper det inte att enbart vara den starkaste - det gäller att vara lite taktisk också.

Ikväll  - Wallander.

Bjuder på en bild på snabbingen jag hade sällskap av idag.

Inga kommentarer: