söndag 19 februari 2012

Vår?

"Våriga" vägar - mot Skuggarvet.

Dagens snabbdistans (iaf för mig) gav försmak på vad som komma skall - vår.
Plaskigt på de större vägarna, lite mjukt på sina ställen på de mindre. Solsken, snöfall, blåst var andra ingredienser som ger vårkänslor  - liksom en temperatur klart över nollstrecket.
Jag fick sällskap av Martin idag och vår tur blev såhär; Haghed-Bjursås-Lustebo-Grycksbo-Haghed-Österå-Lugnet-Skuggarvet-Rostberg-Österå.
Martin skarvade på med lite Monark när vi kom hem, men för min del fick det räcka med 2,5 timmar snabbdistans, jag snittade 79% av maxpuls.
Benen var väl lite möra när vi stack ut då denna vecka tidigare bjudit på 3 intervallpass och 1 distanspass. Men efter 1 timme lossnade det lite och på det hela kändes det bra - även om jag fick slita bitvis för att inte helt tappa Martins hjul. Gött mos!
 Bakom mina solglasögon....

Efter att under många år letat sportglasögon som fungerar med innerbåge där man kan sätta slipade glas fick jag i veckan mina anpassade X-Kross. Jag kontaktade X-kross tidigare i vinter där jag presenterade mig och mitt dilemma med att hitta bra sportglasögon. Det hela slutade med en bra deal - min första sponsor!
Grym känsla var det att kunna köra på i 45-50 km/t utför utan att få tårar i ögonen. Det blir verkligen ett lyft. Känns riktigt bra efter de 2 första passen. Dock är ju synfältet med skärpa begränsat i ett par så små dubbelslipade glas. Så lite spännande skall det bli att testa dem i skogen. På väg är det inga problem.
 

Inga kommentarer: