lördag 25 februari 2012

Mekdag

Med veckans vårkänslor i bagaget så begav vi oss ut i garaget idag - Martin och jag. Hade tänkt ha honom till hjälp att linda om styret på racern efter lite uppgradering. Men han tog taktpinnen och genomförde en lätt uppgraderingen av min racer i ett huj. Ombytta roller i garaget, jag kunde mest strosa omkring och sortera lite prylar o jämföra vikterna på det som byttes ut.

Nytt styre till racern med mindre dropp var upprinnelsen till uppdateringen. Men ni vet hur det är...det ena ger det andra. Nya handtag med växelwiren dragen under lindan var jag sugen på och det gav också behov av nya växlar - i alla fall enligt Shimanos skisser över vad som passar/fungerar ihop. Lite tveksam till detta dock. Men lite skillnad i några vinklar på växlarna noterade jag men om det var tillräckligt för att de inte skulle passet vet jag inte. Inte insatt på detaljnivå när det gäller landsvägsprylar. Med nya handtag och växlar återstod ju bara bromsarna..
Så nu sitter det Ultegra 6700 på istf "gamla" 105. Snyggt o prydligt.

Tyvärr hade jag ingen linda i garaget så helt klar blev den inte men nära på.

Före

 Uppgraderingskittet

 Ombytta roller - egen mekaniker är trevligt! Tack Martin!

Nytt på plats

Inga kommentarer: