fredag 16 november 2012

38

Världens vackraste coupé - hand built in England.

I brist på frostiga träningsbilder får ni -  i mina ögon  - den vackraste av dem alla  - Aston Martin DB9.

Fredag = 38 minuter morgonspinning. Känt sedan länge vid det här laget. Skönt med rutiner.

Har skrapat ihop en rätt bra höstvecka träningsmässigt  - 4 pass "so far". Fick 3 timmar ute i solen igår. Riktigt skönt. Bytte några av förra veckans nattjobbstimmar mot lite tid i solen. Bra byte.

När solen gått ner och det börjar skymma och temperaturen sjönk snabbt, stannade jag & bytte till varmare mössa under hjälmen.
Då stannar en bil till och chauffören undrar; "Du har inte ramlat och slagit dig va? Ville bara kolla.". "Nej, allt är lungt, tack, tack!" svarar jag, förvånat. Kul ändå att det finns vänliga själar där i trafiken även om man får känslan av att de är i minoritet. Det var rätt halt på sina ställen då den tunna fukthinnan frös på.

Ikväll  - firmans julfest iform av Julgalan på Lugnet. Ingen av artisterna tillhör mina favoriter  - förutom Lisa då  - men de fixar säkert att underhålla oss till kaffet kan man tänka. Gratis är gott heter det ju. :-) Firmafesten får en annan prägel där i offentlighetens ljus också. Bra eller dåligt? Ja, det får väl var och en bedömma - men risken är att vi få från firman försvinner bland de övriga 2500 personerna som kommer samtidigt. Riktig festpessimist tänker ni nu. Men riktigt så illa som det verkar, är det inte, hoppas jag.

Glädjande att dotter Anna fixade körkortet i måndags! Nu är det kamp om bilarna hemma kan jag lova. Tur att jag står som ägare på alla 3  - så jag föröker hävda att jag har vetorätt ;-) med blandad framgång....

Ipad, Ipad mini eller Androidplatta? Ja, det är veckans i-landsfråga? Har försökt bringa klarhet i om ens någon av plattorna klarar det mest basala jag vill kunna använda den till nämligen läsa av min Garmin Edge 500 och ladda upp det till connect.garmin.
Det verkar tveksamt i nuläget, eller sitter ni med annan info? Kommentera gärna med era erfarenheter.
Att kunna tömma kameran verkar dock kunna fungera i båda världarna. Fantastiskt. NOT. Vi snackar 2012 - ju.

Inga kommentarer: