lördag 25 maj 2013

Efter två dagar

Eliminering går ut på att vara snabb och säker på att få fast skon i pedalen. Sen är det bra med snabba muskelfibrer. Jag besitter tydligen ingen av dessa egenskaper, att dessutom få ut tre minuter cykeltävling på 6 timmar gör ju att tom en ofrivillig golfare presterar mer.
Ska detta tävlingsformat bli bra måste man hitta ett form som ger ett snabbare förlopp.

Idag var det dags för XCO. Kom iväg bra men de riktigt snabba gled snabbt iväg utom räckhåll för min kapacitet och jag befann mig snabbt mitt i fältet i ingenmansland. Skymtade närmaste man framför ibland och kunde se att luckan bakåt drygades ut. Kom i mål som 6:à och har samma placering i totalen.

Imorgon väntar XCE på en lite mer teknisk och tight bana. Kommer bli trångt så det gäller att hitta sin position innan första stigen. Därefter blir det svårt att köra om på ett tag. Har 1:30 drygt fram till näste man och ca 5:30 bakåt till närmast följande så jag får inrikta mig på att följa fältet och hålla min placering.

Inga kommentarer: