fredag 3 maj 2013

Rottnebyintervaller

5:or är väl ingen "vedertagen" intervalltid vad jag vet. Men det var den tid som mina intervaller tog igår. +- några sekunder. 5 stycken sådana slet jag mig igenom. OK känsla både i ben och flås.

Hade justerat däcktrycket till 1,7 bar fram (S-works Fast Track 2.0) och 1,8 bak (S-works Renegade 1.95) så det flöt på bra i terrängen.

Intervallerna körde jag i en fin stigning i Rottnebyskogen på stig med Falumässigt inslag av sten och en del rötter. Rullade dit och hem med Anders i sällskap men vi tappade bort varandra redan efter första intervallen då jag tydligen var oklar hur varvet gick. Nåväl ingen större skada skedd då vi stötta på varandra igen när vi kört klart våra intervaller.

Vädermässigt ingen hetta precis - Craftunderställ och buff - i maj. Brrr....som sången går ..."Är det konstigt att man längtar bort nån gång...."

Noterar att Shimanos produkter inte 100% kompatibla. Testade igår mina nya MTB-skor M315. Hade satt nya klossar på dem också. Tillsammans med en annan Shimaoprodukt - XTRpedaler  - så var det vissa svårigheter att klicka i pedalen. Det beror på att de vita "klackarna" runt klossen är lite för tjocka/höga. Så det blir till att fila ner dem en aning.

Får fila ner de vita "trampdynorna".

Imorgon blir det, under Stefan Carlsons ledning, genomåkning av Nya Långa Lugnet-banan. Start kl 10:00 från Lugnetstadion. Räkna med 4 timmar för samtliga tre loopar. Det går alldeles utmärkt att hoppa på/av efterhand.

Inga kommentarer: