torsdag 23 maj 2013

På hemmaplan

Arbetsvrån

Sitter hemma och arbetar idag. Måste bara berätta hur priviligerad jag känner mig som kan sitta hemma och arbeta den mesta av tiden. Så oerhört effektivt. Inga störande saker omkring  - bara fullt fokus på jobbet som ju i mitt fall sker vid datorn, i telefon och via "livemeetings".
I mitt fall har jag mina arbetskollegor - kollegor som jag gör konkret arbete tillsammans med - på annan ort. Någon sitter i Umeå andra i  Hälsingborg, Göteborg, Chennai eller Bangalore.

Så rent arbetsmässigt skulle jag kunna sitt var som helst där det finns el, teletäckning och Internet. Italien vore fint.
Smart Working kallas det av min arbetsgivare. Vi ser på arbete som något man gör  - inte en plats man åker till. Funkar bra i min bransch, kanske inte fullt lika bra för andra.

Trist tycker säkert en del av er. MEN -  jag KAN ju åka till några av mina kunder eller till kontoret i Borlänge OM jag börjar känna mig som en eremit och vill samtala med människor IRL.
Eller AFK  - Away from keyboard -  snarare, för även chatt och telefon är ju IRL.

Så himla bra helt enkelt.

Precis som den här sidan.

Inga kommentarer: