onsdag 6 november 2013

Monark o Bio

Tröskelpass på Monarken i måndags. Körde 4*9 minuter med 1 minuts vila mellan varje. En "variant" av klassiska tjugor som jag fick tips om av någon förra sommaren. Sådana här pass kräver liksom alla former av intervaller att man är "på hugget".
Lyckades rätt bra med det denna gången. Bara ca 10 watt under det jag körde på i april. Det var senast jag körde samma pass. Så skyndar jag långsamt under vintern borde det finnas möjlighet att nå bättre värden i april 2014. Men watt på Monarken är inte samma sak som snabbare cyklist - nödvändigtvis. Det finns som bekant fler parametrar "ute i verkligheten" än den tillrättalagda situationen inomhus på en stillastående Monark. Men viss fingervisning ger det väl. Annars skulle vi väl inte hålla på och jämföra och mäta värden.;)
Bålstyrka på programmet idag.


Lånad från Internet.

Bio ja. Igår ett spontanbesök på Smultronstället - alternativbion på Folkets Hus här i Falun. Det var Barbro som ville se "Monica Z" och Anna och jag hängde på. Helt ok film och kul med alla attribut från 60-70-talet som man minns. Edda Magnason är nästan overkligt lik originalet. Är väl inget fan av Monica musikmässigt - kan inte minnas att jag ens lyssnat på någon av hennes låtar - annat än dem som varit på någon toplista på radion genom åren. Men filmen kan rekommenderas som en liten inblick i livet bakom scenen och som nostalgitripp tillbaka i tiden ;-)




Inga kommentarer: