onsdag 20 november 2013

Små detaljer

"Det är detaljerna som gör helheten" eller något i den stilen lyder ett uttryck. Och visst stämmer det rätt bra om man tänker efter. Så att träna bra är inte hela hemligheten bakom framgång eller förbättring. Sömn, kost och allmänbefinnandet spelar lika stor roll. Och inte minst prylarna - i alla fall för oss cyklister!!
Skoja bara!
Men i helgen fick vi väl alla vårt lystmäte tillgodosett på "Bike Expo" - mässan ute i Kista som alla crossåkare fick jäkta till innan de slog igen portarna. Ja, nog kunde de haft öppet en timme eller två ytterligare på lördag. Det blev lite tight att hinna på mässan efter att först hjälpt till att riva bana mm vid Stora skuggan. Men jag fick 50 minuter i mässhallen.
Det var fullt ös i och mellan montrarna. Precis som det skall vara och jag tror faktiskt prylarna hamnar i andra rummet en gång som denna. Det är ju alla möten med gamla och nya likasinnade som är grejen.
Inga bilder från mässan att bjuda, tyvärr men å andra sidan har många andra gjort det redan.


Plockade upp ett paket Immiflex av Christian Bertilsson som hängde i Argon 18-montern. Hade läst en del om detta immunförsvars-stärkande preparat en del. Var på G att beställa det någonstans. Så fick jag syn på Christians erbjudande.
Det skall bli intressant att testa. Nu brukar jag sällan bli sjuk  - kanske 1 gång per år - men jag upplever att NÄR jag blir det, så tar det längre tid nu än för säg 3-4 år sedan att tillfriskna. Även en enkel förkylning tar 10-12 dagar att bli helt kvitt. Så för min del är det primärt ett snabbare tillfrisknande jag hoppas på. Att bli förkyld kanske 1 gång per år precis som tidigare får jag nog räkna med även med detta stöd. Fast det klart, går det längre tid mellan förkylningarna kommer jag inte klaga :-)

På träningsfronten har det blivit ett Monarkpass  - 4:or - i söndags när vi kommit hem från Stockholm. Tungt och slitigt men med ok effekt. Igår blev det ett svettigt men bra spinningpass på FriskisSvettis. Idag bålstyrka. Men det återstår 4-5 pass innan denna mellanvecka är över. Blir det dubbdäckspremiär månne i helgen...??Vill inte....

Inga kommentarer: