onsdag 13 november 2013

Onsdagsdistans

Efter några kvällars arbete kunde jag idag kvittera ut några timmar i solen. Bra det!
Det blev solodistans med vinden som motstånd och medhjälpare. Blev en runda i öppnare landskap än de senaste rundorna. Startade ut på cykelbanan parallellt med Leksandsvägen, rundade sedan Borlänge, flygplatsen och caféet i Mora by innan jag styrde hemåt via Torsång och Runnleden.

Lite lurigt på sina ställen med isigt underlag idag. Det släppte några gånger men jag lyckades hålla mig på hjul. Snart dags för dubbdäck. Det han bli full skymning innan jag var hemma igen efter 3:40 tim på klockan. Lika överraskad varje gång hur snabbt mörkret kommer.

Min följeslagare på dagens pass.

Skymning över Varpan när jag kom hem

Skulle väl haft lampor på cykeln när mörkret faller

Inga kommentarer: