söndag 30 mars 2014

Blandad kompott

Fulldämpat i ett par timmar igår

Hardtail idag - passerade här efter ett par timmar

Igår blev det intervaller på Jungfruberget. Körde en sträcka som jag körde mycket på för några år sedan men bara en gång förra sommaren. En representativ Falustig i lätt motlut.
Jag har en otroligt seg känsla i benen just nu. Inte så konstigt i och för sig med tanke var jag befinner mig i träningsupplägget. Tror jag blir lite lurad av att det är barmark och förväntar mig mer pangpang - men det är ju bara mars. Hur som helst - jag ville kolla av med lite 1,5-minutare hur benen svarar när jag bestämmer mig för att ta i lite.
Glädjande besked, känslan till trots. Tiderna och pulsen var stabila alla 10 intervallerna och faktiskt snabbare än i augusti i fjol. Men oj oj vad det sved i benen. Blir lite mer fokus på denna typ av träning framöver -för att vänja både knopp och ben med vad som väntar.

Efter genomförda intervall snurrade jag runt lite på Jungfruberget och kom nöjd och trött efter ett par timmar.

Idag blev det ett fint distanspass tillsammans med Anders. Vi skrapade ihop dryga 13 mil och fick 4:45 tim på klockan, så middagen satt fint när jag kom hem.

Nu mästarnas mästare..

Inga kommentarer: