fredag 14 mars 2014

Tränar är det flera som gör

Morgonträning idag. Startpulsen innan passet, sittande på en stol, låg på 38. Första gången jag noterat under 40 i vilopuls. Min vilopuls - sittande - har legat runt 42-43 slag/minut i många år, så om detta är bra eller dåligt vet jag inte. Bra sägs det. Det hjälpte dock inte mina ben som kändes mer som stockar - tunga och orörliga.
Då snurret saknades idag fick det bli styrkeintervaller på 60-kadens då. Fungerade helt ok och både knopp, hjärta och till slut även benen kvicknade till vart efter passet gick. Efter 35 minuter - klart. Kunde till och med "rulla ur" i 100-kadens utan bekymmer, något som kändes omöjligt att uppnå när jag klev på cykeln.Gott så.


Ja ni ser huvudfrågan inför söndagens race.

F1-helgen i på Albert Park har dragit igång med träningar. 2 pass avklarade idag. Tyvärr bara 3 varv för Ericsson på de 2 passen - tung start. Minst sagt. Enda trösten i eländet är väl att de inte är ensamma om att ha problem. Inget team är problemfritt och även de team som verkar ha lite bättre kontroll och fart - just nu - Mercedes och Williams - kan nog vänta sig en del överraskningar på söndag. Så frågan ovan är i allra högsta grad berättigad. En riktig vitamininjektion blev det nya reglementet - kommer bli en spännande säsong detta.

 Nu blir det lunch, få se om jag hinner upp till Lugnet i eftermiddag och kolla in lite sprint.

Inga kommentarer: