tisdag 11 mars 2014

Premiär


Ja idag blev det premiär i skogen. Så kul! Oj oj. Monark, spinning, grusvägsdistansande i all ära men det är ju det här man tränar för. Att kunna ta sig runt i skogen utan att dö.
Nära döden upplevelse blev det ändå i form av 5minutersintervaller i typisk Faluterräng. Kul och fostrande. En bit kvar till topptider men helt OK med vinter(nästan)munderingen på. Klart enklare att prestera en ljummen sommarkväll i kortkort. Prologhostan efter passet tolkar jag som positivt besked på att jag tog i.
En lösspringande hund störde mig i en av intervallerna och irriterad skrek jag till ägaren att se till att ha hunden kopplad. Hörde några ursäkter ropas tillbaka men jag drog vidare. Förbannad.
Efter sista intervallen stötte jag på samma hund med ägare igen och vi fick oss en pratstund. Tror att vi förstod varandra till slut och ägaren bad om ursäkt.

Bussen klarade den årliga kontrollen med bravur. Skönt. Det kontot vill jag hålla så lågt som möjligt - det finns ju som bekant roligare saker att spendera surt förvärvade och skattade kronor på än bilreparationer.

Sista avsnittet av Veckans brott visas i kväll - vad ska jag nu hitta på på tisdagskvällarna framöver?

Inga kommentarer: