fredag 9 juli 2010

Nedräkning

Idag är sista dagen innan semestern. Eller inte. Skall ju jobba på måndag kom jag på. Lite dålig planering kan tyckas men jag gör det med hänsyn till en av mina kunder. Jag fixar underhållsarbetet efter att stressen med boklut och månadsskifte lagt sig lite för dem. Det brukar uppskattas. :-) Jag tog ju ut måndages ledighet i onsdags istället och fick en fin dag i solen på cykel i skogarna i Rättvik. Kan inte bli mycket bättre.

Ikväll för vi besök av några tappra Vansbrosimmare som genomför Klassikerhalvan i år. Blir kul att höra om det var kallt i vattnet. I övrigt laddar jag inför Mörksuggejakten på söndag. Vädret ser ju ut att bli bra och banan är i stort sett torr så det yttre förhållandena ser ut att bli bra. Bara att hålla tummarna för bra dagsform och problemfritt material. Jag har som mål att försöka åka snabbare än mitt tidigare personbästa som är 2.51.50.

Kanske kan nya M coupén baserad på 1-serien bli nått intressant. Borde i alla fall hamna bättre än 3 serien viktmässigt. Tyvärr  - för soundet - får den nog en turboladdad fyrcylindrig motor. Men för kördynamiken är det mycket bättre med en lättare motor. En högvarvig 4:a är inte heller fel även om en den aldrig kan bli lika vibrationsfri som en rak 6:a. 300+ hk i en 1-serie blir mumma det.

Först fria träningen på Silverstone började kl 10 lokal tid och Jenson Button är snabbast så här långt.

Inga kommentarer: