lördag 31 juli 2010

Wattbike o racer

Premiärträning på YA Arena var det för mig igår. Dock inte på banan - ännu. Jag följde med Martin, som skulle köra lite bancykel, för att kolla in Sportslifegymmet som man byggt upp "nere på golvet". Stefan Määtä fanns på plats och guidade mig. Jag körde ett pass på en av de 2 Wattbike som finns där. Lite kul att få en uppfattning om hur olika antal Watt känns i benen. Under passet körde jag 4 st 4 minuters intervaller och avslutade sedan med ett par, tre, korta 10 sekundersspurter. Får bli fler sådana pass för att se hur många watt der går att klämma ur sig ;-). En riktigt fin anläggning är det  - YA Arenan.

Idag har det blivit ett distanspass på racer med Anders o Kim. Vi körde ut Källviken-Aspeboda-Ornäs-mot Domnarvet-Borlänge-Åselby-Torsång. Där blev det fikastoppp och lite snack. Sedan vidare hem via Ornäs-Aspeboda-Olsbacka-Källviken.

Inga kommentarer: