tisdag 27 juli 2010

Semester

Blir lite glest med uppdateringar här under semestern som ni märker. Inte för att det inte händer något utan just på grund av att det är det det gör.
Några axplock sedan senast;

Ryggen är klart bättre men inte 100. Så träningen har blivit lite eftersatt och de pass jag ändå kört har varit lugna. Den här veckan skall jag köra några hårda pass för att försöka få tillbaka lite fart.

Förra veckan var jag upp till Strömsund några dagar för att hälsa på far och mor lite. Martin och Anna följde med, om än lite motvilligt. En dag var vi till Åre. Vilken utveckling - var nog minst 20 år sedan jag var där senast tror jag. Martin testade nedre delarna av bikeparken och dagen var räddad. Även Anna var lite impad tror jag. Åre var lite speciellt - inte "som vilken annan stad som helst". Nu är ju inte Åre en stad men ändå....

Fixade både dessa igår. Rekommenderas!

Igår var Barbro och jag på kul-tur. Vi startade med fika i Rättvik på Södergården - ett mycket mer genuint och mysigare alternativ än välkända Fricks. Efter fikat drog vi vidare mot dagens mål - Mora och den pågående Zornutställningen. Där har man lånat in konst av Zorn som annars finns på andra inrättningar men även från privata samlingar, så en del riktiga rariteter finns att beskåda. Passa på om ni är i närheten!
Vi var även in i Zorngården. Vilket hem! Skulle stå sig bra även idag - förutom höjden på bänkarna i köket då kanske. Vad sägs om 10m takhöjd i vardagsrummet som var 100 kvadratmeter med ett Carambolebord i centrum? Imponerande och intressant guidning.

Vi rundade av turen med middag på Broken Dreams innan vi återvände till verklighetens Österå.

Idag; distanspass med Clason, få se om junisen törs haka på.;-)
Vad gör du idag?

Inga kommentarer: