torsdag 8 juli 2010

Rättvik

Igår;
Planen var att skjutsa Martin till Rättvik för TT på SM-banorna där. Under tiden kunde jag också få lite bra fartträning tänkte jag. Nu blev det tyvärr inget TT för Martin då hans mage var i uppror. Det blev Kim och jag istället som drog iväg till Rättvik. Inte för att delta i TT, men Kim har anmält sig till SM så han ville åka banorna lite. Med sol och en semesterdag att ta ut var ju valet inte så svårt - att jobba eller - trots Martins inställda TT -vara ledig och cykla i Rättvik.
Vi började med att köra tempobanan i behaglig fart, sedan körde vi XC-banan. Kollade lite på de extra "svårigheter" som juniorer och Elit skall ta sig an på den banan. Kul och jobbig bana med många svängar och igångdrag. Tempobanan är med snabbåkt rakt igenom.
Vi avslutade med ytterligare ett varv på tempobanan och då gasade jag på så gott jag orkade/kunde - det gäller att hålla blicken långt fram på tempobanan så man inte tappar linje och kommer utanför det smala uppkörda spåret. Riktigt kul! Och jobbigt!
Vi avslutade det hela med en fika inne i Rättvik. Mums!

Idag;
Eventuellt blir det Rättvik igen ikväll så Martin kan åka banorna. Jag rullar väl runt jag med om det blir så. Annars kör jag ett kort intervallpass på Jungfruberget.

Stort Grattis till Alexandra Engen som körde hem EM-Guld i U23.

Inga kommentarer: