onsdag 14 juli 2010

Sent om sider

Det gäller att äta lite - en banan sitter bra! Foto: Jesper Näsvall

Hög tid att skriva lite om Mörksuggejakten. Som jag skrev i föra inlägget var mit mål att åka snabbare än mitt tidigare personbästa. Det klarade jag med dryga 6 minuter! 2:45:37 rullade jag in på. Ingen kanontid i sig men en bra tid för mig som jag är väldigt nöjd med. Min strategi var enkel - ha koll på de närmaste konkurrenterna redan från start och åka med. Det höll ända till Nittsjötrakterna där krafterna inte riktigt räckte när Ulf gjorde några smarta omkörningar och sakta men säker började glida ifrån. 34 sekunder var han före mig i mål och det var också differensen upp pallplats då Ulf slutade 3:a. Inte mycket tid kan tyckas  - 34 sekunder - men i sträcka är det ändå ca300 hundra meter.
Men som sagt jag är väldigt nöjd med loppet och utmaningen för mig är att försöka förbättra mig själv - placeringen hänger ju på hur de övriga åker också. Men helt klart det är en extra krydda att kunna vara med och fajtas "där framme" - även om det är i gubbklassen ;-).
Kul var det också att cykeln fungerade helt felfritt och jag är verkligen nöjd med den - den har helt klart gjort mig tryggare och snabbare. Kul!

Mindre kul är att jag har muskelkramper i ryggen. Symptomen påminner om ryggskott. Det kom smygande i måndags förmiddag och igår var det riktigt illa. Idag käns det lite bättre. Inte kul. Jag hade tankar på att efteranmäla mig till SM när jag kom i mål i söndags men nu får det bli åskådarplats istället. Strax bär det av till Rättvik - tempo idag.

Inga kommentarer: