söndag 1 augusti 2010

Cola & medvind...

Även en racer kan bli smutsig - jag trodde det bara var i MTB det blev så.

...samt draghjälp av Anders räddade mig idag från att bli kvar i något dike mellan Borlänge och Falun.
Kände redan när vi stack iväg - Anders o jag - att det skulle bli ett tungt pass. Men att jag skulle bli så helt utan kraft trodde jag inte. Ett tag mellan Djura och Mellsta orkade jag inte ens hålla Anders hjul, oj oj oj vad tom på energi jag var.

I Kvarnsveden stannade vi och köpte Coca-Cola och Plopp. Det satt fint! Av med regnjackan och upp på cykeln igen. Tack vare energikicken och lite medvind lyckades jag ta mig hem. Kände mig riktig pigg sista biten hem, men det var nog bara en hägring eller så.

Turen gick ut gamla Leksandsvägen till Smedsbo-Rexbo-Insjön-Häradsbygden-Djura-Djurås-Repbäcken-Kvarnsveden-Smesbo-hemåt. 12 mil blev turen och vi var ute 4:25 med 4:09 timmar effektiv cykeltid. När vi närmade oss Insjön kom regnet och temperaturen sjönk. Jag var tacksam att jag hade regnjacka att dra på för att hålla lite värme. Värre var det för Anders i bara cykeltröja. Han försökte motverka kylan med att öka farten och det gick ju så där med mig i släptåg...

Innan jag var hemma i Österå så tittatde solen nästan fram så slutet gott allting gott som det heter. Ett bra distanspass helt enkelt.

Inga kommentarer: