måndag 15 september 2014

2*2 är väl också 4?

Kommer inte ihåg när jag sprang senast - men igår blev det nypremiär. 

Ursprungliga planen inför helgen var att åka till Karlstad under lördagen för att köra Karlstad XC på söndag.
Men eftersom jag inte hade tävlingsduglig cykel i slutet på veckan så började jag väl revidera tävlingsplanerna. Inget fungerande framdrev i lämplig storlek för långlopp.
Martins födelsedag var det ju dessutom på söndag så planen var kanske aldrig riktigt 100%ig - egentligen.
Nu räddade EvaldsMTB mig - tackvare ultrasnabb leverans - från att inte ha duglig cykel men jag valde ändå att stanna hemma i helgen.

Med små känningar av förkylning på lördagsmorgonen så valde jag att inte köra det 4-timmarspass jag tänkt. Det fick bli 2 lugna timmar i det fina vädret istället. Passade på att kolla upp några stigar och grusvägar som jag bara cyklat förbi många gånger tidigare. Fin fin höstcykling helt enkelt.

Kände mig kurant igår, men med begränsad tid till cyklande så blev det lite av en repris av lördagen fast mot andra väderstreck. Den fina stig jag sett ut mot Sundborn tidigare i sommar visade sig vara en del av en enduroslinga, så kanske inte så fin som jag hoppats på men helt klart en ny slinga att köra lite teknikträning på. 2 timmar i kort-kort i mitten av september är bara att tacka och ta emot.

En kort, väldigt kort löptur blev det också när jag kom hem från cykelturen. Testade Martins skor för att kolla upp storlek. Får se vart det tar vägen.
Tårtkalas hos Martin och gravöl under valvakan gjorde dagen komplett om än med bitter eftersmak - som inte berodde på ölen.....

Inga kommentarer: