onsdag 17 september 2014

På resande fot

Idag har jag tagit mig ner till Ulricehamn. På vägen passerade jag Örebro där jag levererade ett stycke cykel. Min stumpjumper som jag körde på ifjol har fått nytt hem. Skönt att få den såld, den har blivit stående den här sommaren då jag trivs så bra på epicen. Tanken var att kanske skulle jag vilja köra hardtail någon tävling, men så har det inte blivit. Nu kommer den förhoppningsvis att användas, allt för fin cykel för att bara stå och samla damm.

Kaffe med dopp hos Evalds
Efter ytterligare någon timmes färd tittade jag förbi hos Evalds i Kvänum. De drabbades av översvämningen för några veckor sedan och tvingades snabbt flytta till tillfälliga lokaler.

Blev lite snack om ditt o datt med Jimmy och Tommy. Vi diskuterade bland annat nyheterna på 2015års cyklar och kollade leveransläget på några modeller jag kollat in. Det får bli ett besök igen lite senare i höst när de anlänt för att testa lite och ta beslut. Efter ett par timmar drog jag vidare mot slutdestinationen för dagen.

Nu har jag landat i Ulricehamn och tanken är att rulla igenom banan för västgötaloppet imorgon.

 

1 kommentar:

Sebkemi sa...

Gör gärna en beskrivning av banan efter du rullat igenom den. Så man får någon form av aning av vad som väntar.