torsdag 11 september 2014

Ditt&datt

Lite bloggtorka igen, som ni kanske noterat. Dagarna rullar på och vardagen följer de invanda mönstren.

På tisdagkvällen bjöd ju Apple in till fest. Det mesta hade väl läckt ut innan eventet och telefonerna presenterades nästan pliktskyldigast tycker jag, medan mycket tid lades på att presentera Applewatch. Förståeligt. Här gäller det ju att bygga upp ett behov hos presumtiva köpare. Telefonerna säljer ju sig själva - även att de rent teknisk inte på något sätt ligger i framkant. Men det är ju kanske inte heller Apples affärsidé - att tekniskt ligga i framkant. Deras idé bygger ju snarare på att ligga i framkant vad gäller användarupplevelsen.

Meckade in en ny SSD-disk i min Macbook Pro timmen innan Appleeventet. Ut med den gamla SSD:n och originalhårddisken - in med en 500Gb SSD istället. Resultatet blev en 150gr lättare och klart snabbare dator, dessutom nu med 2:30h längre batteritid än tidigare.

I långloppscupen återstår nu bara ett lopp - Västgötaloppet som går den 20:e september i Ulricehamn. Det börjar väl märkas lite i min tävlingsmotivation att säsongen lider mot sitt slut men det skall ändå bli kul att tävla på en ny bana.

Därefter skall hösten ägnas åt fin  - hoppas jag - höstcykling med letande av lite nya stigar, lite teknikträning och annat kul. Kanske tar jag och letar fram löparskorna igen efter många år utan ett löpsteg. Jag slutade ju iof med löpning och orientering på grund av knäproblem men jag har på sistone känt ett visst sug efter att springa igen. Frihetskänslan, enkelheten är ju oslagbar. Bara att snöra på sig skorna och ut.

Inga kommentarer: