torsdag 25 september 2014

Lufsar vidare

Benen, fötterna och även resten av kroppen överlevde löpchocken häromdan.
Med tanke på att det var tvåsiffrigt antal år sedan jag tog ett löpsteg så hade jag räknat med lite protester från kroppen. Så klart över förväntan - så här långt.

Andra passet fixade jag igår med helt ok känsla.

Nu gäller det att fortsätta ha is i magen och skynda långsamt. Kommer fortsätta med ett mycket enkelt upplägg den kommande månaden. Just nu ser det ut såhär; inleder med 5-10 min promenad, fortsätter med 5 stycken block om vardera 3min löp/2min gång, avslutar med 5-10 min promenad. Totalt 35-45 minuter, nybörjarpass kort o gott. 2 pass i veckan, minst, men inte fler än 3 heller. Det är planen. Har inte något annat mål än att så småningom kunna springa en mil eller så, utan att "dö".

Om det här är bra för cyklingen vet jag inte. Att det är bra för kroppen är jag övertygad om. Variation är bra - inte minst för den översta kroppsdelen.

Inga kommentarer: