söndag 10 januari 2010

1 e trettondagen


står det att läsa i almanackan idag.
Jag tog lite sovmorgon idag och klev inte upp förrän kvart i 9. Barbro skjutsade Martin till Velodrombygget så jag kunde ta det lungt med frukost.
Lite småplock och sedan hoppade jag upp på sadeln för att få någon timme i benen trots kylan. Mitt redskap ser ni i bild ovan. 2 timmar i gott sällskap med André Pops m. fl. klarade jag innan det fick vara nog. Tiden gick snabbt även om det hade varit trevligare med någon timme på skidor i Sörskog men det får bli nästa helg.

Bauer gjorde processsen med Northug kort så spänningen uteblev. Hellner åkte starkt men orkade tyvärr inte riktigt ända fram till 3:e platsen utan hamnade precis utanför pallen. Synd om honom men mycket starkt kört!

Strax middag nu.

Inga kommentarer: