tisdag 26 januari 2010

Det rullar på

Spinningpasset igår kändes riktigt bra. Men jag är inte riktigt överens med ledarna om uppläggen. Det finns ingen tid för återhämtning mellan "intervallerna" eller låtarna. Det bara rullar på låt efter låt. Jag är av den åsikten att har man verkligen kört hårt eller tungt som man uppmanas göra i en låt (3-4 minuter) så orkar man inte direkt gå på hårt eller tungt direkt igen i nästa låt eller intervall. Endera fuskar man i den "första" intervallen för att orka den andra direkt på eller så orkar man inte gå fullt i nummer två. Det blir dåliga intervaller mao. Är ni med?

Nu kanske inte spinningpass är direkt upplagda med cykelträning i åtanke i första hand - faktiskt. Det handlar ju om allmän konditionsträning för de flesta som är där. Men "vi som cyklar" tror jag delar min bild av upplägget.

Nåja I-landsproblem.

Ikväll ska jag se om jag lyckas sy ihop en resa till Cypern. Längtar till cykling i varmare klimat än de vi har här nu.

Inga kommentarer: