torsdag 21 januari 2010

Pannkaka


Jag letar en Golf och det finns ju hur mång som helst egentligen men med lite kriterier på motor, färg , årsmodell, pris och utrustning så krymper urvalet. Det man märker när man jagar bil är att Sverige är stort trots sin litenhet. Nästan alla de bilar man finner intressanta att kolla lite vidare på finns ofta på stort avstånd. Synd det. Missade tex en igår i Norrköping. Lika frän som den på bilden blir den nog inte, men Golf har onekligen potential om man gillar styling. Nu är det ju så att den skall klara orienteringstävlingarnas P-plats vilken ofta en åker. Resten fattar ni.

Torsdagsmat det där med pannkaka. Åt lunch nere på vår lokala restaurang CariAnna idag. Fisksoppa och pannkaka. Mumms! På det sättet har jag kvar min lunchlåda till middag istället. Jag kommer bli kvar på jobbet en stund ikväll för att uppgradera ett SQL-cluster som står i Finland. Tur att man kan jobba på distans så man slipper åka till våra skjutglada grannar i öster.

Jag körde mitt första spinningpass igår efter 9 dagars ofrivilig vila. En envis förkylning som inte riktigt ville släppa taget om min nos. Men jag tror jag blåste ur det på passet igår för efteråt kändes luftvägarna rensade och natten förflöt utan bekymmer trots att jag avstod nässpray. Så nu hoppas jag att jag får vara frisk framöver vintern/våren så att träningen kan fortgå utan avbrott.

Var och fick lite massage på tisdagen också. Ben, rygg och nacke fick sig en omgång och det var en riktigt skön stund nästan hela tiden. Framsida lår smärtar dock lite väl mycket så de kommer kräva lite extra vård innan de är mjuka o fina.

I övrigt flyter vardagen på mest som vanligt. Anna var till Grövelsjön helgen som gick och åkte skidor både på längden och tvären. Det verkaf ha haft en välgörande effekt för hon har varit på bra humör sedan dess. :-) Eller så är det för att hon dansat varje kväll denna vecka. Alla dansskolor har provapåperiod denna vecka så Anna passar på att testa allt möjligt.

Martin tränar eller jobbar mest på sin lediga tid. Till helgen skall han på upptaktsträff med sitt nya team.

Barbro jobbar nästan jämt nu. Januari och en bit in i Februari är bråda tider för de som jobbar med ekonomi, bokslut, redovisning och dylika ting.

Så det rullar på. Hörs.

Inga kommentarer: