måndag 25 januari 2010

Sista veckan

Måndag igen... lön, sista veckan i Januari, ja det ser ljust ut.

Denna vecka skall jag lägga in ytterligare ett pass. Kommer nog upp i ca 6 timmar - inte i närheten av vad många andra tränar. Men jag tror det räcker - gäller ju att skynda långsamt så att stegringen kan pågå in i säsongen. Det är ju inte heller rullpass jag kör direkt. Skall verkligen se till att var 4:e vecka blir riktigt lätt också - tydligare periodisering alltså. Det tror jag kan vara en viktig parameter för att kunna stegra träningsdosen lite varje period.

Beställde bussningar från TF Tuned Shox till min Fox RP-23 bakdämpare idag. Då blir den komplett så kan jag montera den och jämföra med Rock Shox Monarch som sitter på nu. Foxen är 40 gr tyngre men på papperet en bättre dämpare med fler inställningsmöjligheter. Foxen sitter ju på årets Top Fuel 9.9 SSL så helt fel kan det inte vara.

Någon som behöver en fin sadelstople?

Ikväll 75 minuter spinning. Och CSI NY.

Inga kommentarer: