torsdag 18 mars 2010

Bra känsla

Spinningpasssen igår och idag kändes bra. Kontrollerad puls och bra tryck. Peppade mig själv med att imorgon är det vila igen vilket fungerade bra, faktiskt.

Slog till och köpte ett objektiv idag, ett lätt begagnat Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM med motljusskydd och UVfilter. Har gått och suktat efter detta i över ett år men tänkt att jag skall skynda långsamt. Jag har ju bara detta med foto som en "delhobby" och har i stort sett allt att lära.
Fick testa det ordentligt idag och jag gick runt i en halvtimme och fotade både ute och inne under lunchen. Sedan jag läst in bilderna i Lightroom kunde jag enkelt konstatera att det var större skillnad än jag trott mellan detta objektiv och det som det skall ersätta - 17-85zoomen som kommer i kit med kamerahuset. Bra känsla som förstärkes och beslutet att köpa blev enkelt.

Inga kommentarer: