tisdag 2 mars 2010

Distans med snabbingarna

Distans på programmet idag. 11 tappra var vi som drog i väg vid 10-tiden. Vi styrde kosan söderut och följde kusten eftersom Nilsson befarde regn uppe i bergen. Efter 1,5 timme vek vi ändå av inåt landet och upp i ytterkanterna av Trodosbergen. En låååång uppförskörning där jag blev ordentligt på efterkälken. På toppen väntade fika. En iste och en Mars satt fint efter dryga 2 timmar. Under sista timmen skruvades tempot upp ordentligt av Darvell, Wengelin och Anders. Jag hade fullt upp med att hålla Nilssons hjul och hade inte Martin stuckit åt mig en gel hade jag nog släppt. Nu när jag fått duschat och hämta mig lite ger klockan lite intressanta data; 10,7 mil, 3.50 tim, sista 5 milen snittade vi i dryga trettio, inte undra på att jag är trött. Men kul var det och vi hade perfekt väder med 20 grader och sol.

2 kommentarer:

Flanders sa...

Starkt kört idag :)

Göran Eriksson sa...

Tack! Men starkt? Jag vet inte det jag...men det var kul och förhoppningsvis gjorde träningen mig starkare.