fredag 12 mars 2010

Den kommer

Jo det ser ut att bli vår i år också även om ett eller annat bakslag fortfarande är att vänta. Snön smälter och vägarna läggs torra. Hög tid att fixa klart sommarcykel, köpa sommarhjul till Viano, sälja Vito, köpa sommardäck till Golf. Lite cykeldelar skall jag också sälja av när allt material landat på plats för Martin.

Igår körde jag spinning, första passet efter hemkomst från Cypern. Ville låta kroppen vila ut efter några dygn med lite sömn o mat men också det faktum att det blev en hel del tränat nere på Cypern. Passet kändes OK och jag tyckte jag kunde lassa på ordentligt utan att pulsen skenade. Dock är det ju subjektivt detta med belastning på spinningcyklar - det har jag tjatat om förut här. Är riktigt sugen på en Monark 828 Strip faktiskt. Kanske något för klubben att köpa in för lite mer seriös träningsuppföljning. Vi får se, den står väl inte överst på priolistan även om den finns högt på önskelistan ;-).

I helgen siktar jag på distanspass, minst 1 men helst 2. Få se hur tiden räcker med övriga hemsysslor. Det blir lite på hög när man varit bortrest.

Hämtade ut Vianon från goodwilljobb också. Själva lackjobbet ser ut att vara OK, men vilken parodi kundbemötandet på Philipson är. Ringde på tisdag och vi var övverens om att jag kunde komma och hämta bilen onsdagmorgon. Väl där konstaterar jag att de inte gjort den riktning av dörr som vi kommit överens om, vilket resulterar i att de tar in bilen igen för att fixa det direkt. Direkt=2 timmars väntan i deras värld!

När jag sedan skulle åka därifrån upptäckte jag att serviceindikator varnade och att skyltlyset inte fungerade. Alltså hade de missat att återställt "dator" när de bytt batteri och inte kollat att skyltlyset fungerade efter återmontage efter lack. Pusst!
Så jag har varit där idag igen på morgonen för dessa 2 skitgrejor. Det stjäl tid av mig! Tänkte nästan säga att jag fakturerar dem 3 timmar för väntan pga ofullständiga jobb.

Jone var där också med sin Benz, "fan vilken jävla samhallverkstad det här är", var hans kommentar. Jag är beredd att instämma!

Blev långt det här, men till sist: F1-premiär på söndag - don't miss it!

Inga kommentarer: