måndag 1 mars 2010

En måndag i Larnaka

Igår kväll var vi alla cyklister som bor på Kition ut och åt gemensam middag. De var Stefan, Anders, Magnus, Mattias, Ole, Jeppe, Lars, Tommy, Fredrik, Matthias, Martin och jag. Vi landade å¨en italiensk reasturang bara ett kvarter från hotellet. Där spelades och sjöngs det livemusik lite för högt. Mattias var fram och sa till dem att sänka - inte populärt tror jag. Efter en lång väntan och lite strul med beställningarna kom äntligen maten. God italiensk pasta!


Som avslutningen tågade vi alla fram till disken för att få betala en o en. Misstänker att de vara glada när vi gick:-)

På vägen hem undrade Stefan vad vi om vi skulle med på distanspass idag men jag sa att jag skulle ut och jaga fatt på en skriv till bromsoket och handla mat och skaffa kartor. Anders blev min räddare då det visade sig att han hade en lämplig skruv i sin verktyggslåda. Tack Anders!

Idag skiner solen igen härnere på Cypern. Verkligen varannandagsväder så här långt.
Vi startade med att handla mat så vi klarar oss några dagar. Sedan skaffade vi kartor.
Sedan var dags at sätta sig på sadeln.
Lite stek på hotelltaket har vi också hunnit med och ikväll planeras det för gemensam tacomiddag med de övriga.

Inga kommentarer: