lördag 13 mars 2010

Sportlördag

Mycket sport idag. Först damernas 3-mil som inte var så spännande. Det utkristaliserade sig rätt tidigt tyckte jag att det inte var svenskornas dag. Strongt dock av Charlotte att komma igen den sista milen efter trasslet i nätet och till slut ta en fjärde plats, även om tidsdifferensen var stor.

Sebastian Vettel, snabbast idag.

Vettel tog pole i F1-kvalet till Bahrain Grand Prix. Närmast efter kom de 2 Ferraribilarna med Alonso och Massa. Michael Schumacher först på ruta 7 med teamkompisen Rosberg på ruta 5  precis framför. Ska bli spännande att se racet imorgon. Jag sätter en slant på Sutil, Force India-Mercedes, han var den ende i top10 som körde på de hårdare däcken i kvalet. Med ett däckbyte i rätt läge så.....
Största nyheterna för i år i  F1 är;
  • nytt poängsystem, de tio främsta får poäng enligt följande: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
  • förbjudet att tanka under loppet
  • framdäcken är 20 millimeter smalare jämfört med i fjol
  • tre helt nya team, Virgin, Lotus och HTR
För egen del konstaterade jag att tiden bara skulle medge ett kortare pass idag så jag försökte gasa på lite då. Inte så lätt med tung vintercykel med dubbdäck, och snötäckta småvägar. Tyckte det gick tungt tyckte jag, men kunde iaf konstatera att jag avverkat 39,6km på 1tim25min när jag kom hem. Det ger en snittfart på knappa 28 km/h, då kändes det genast bättre.

Sen har tiden mest gått till städning här hemma tillsammans med de övriga i familjen, hann också dammsuga 3 bilar innan middag.
Melodofestivalen måste man ju se så man kan stämma in i den allmänna klagan "Fel låt vann".

Inga kommentarer: