måndag 5 april 2010

Sportsöndag igen

Strålande sol men molande huvudvärk. Så började dagen igår. Var ett tag tveksam till om jag skulle ge mig ut och cykla. Men huvuvärken lättade under tiden jag åt frukost och det var ju bara SÅ fint väder. Dessutom hade ju redan fredag och lördag passerat utan träning. Väl ute på cykeln kändes det tungt från första tramptag - skulle väl ha stannat hemma, men men...solen...suget, ja ni vet.

Anders och jag körde ut mot Smedsbo och vidare mot Rexbo-Helgnäs-Romma-Sågmåra-Bjursås-Grycksbo och hem. Blev totalt ca 3,5 timme i sadeln med något litet stopp på vägen. Inget vidare pass cykelmässigt men det var fint väder och en hel del folk ute - dock förvånansvärt få cyklister.

Väl hemma igen kunde jag avnjuta Flandern runt och lite senare F1-sammandraget. Mycket fin sport på en o samma dag. Kul att se så duktiga idrottare dominera så klart i sin respektive gren - Cancellara och Vettel.

Starkast - och smartast idag.


Vettel - äntligen höll bilen ända in i mål.

Min huvudvärk tilltog igen under eftermiddagen/kvällen och jag mådde inget bra alls, tog några Alvedon och hoppade tidigt i säng. Bättre idag men jag står över träning och fixar lite marktjänst istället.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ni fick en fin tur i alla fall må jag säga!