söndag 11 april 2010

Vårkänsla

Vilket väder!
Det upptäckte många idag, det var folk ute överallt, krattade i trädgårdar eller sittandes på altanen med fika, promenerandes eller som jag och några till - på cykel.
Anders, Kim, Martin o jag samlades vid Bergnils vid 10 och stack ut på ett distanspass.
Färden gick ut  ur Falun i riktning Vika. Där kom Oscar ikapp oss o växlade några ord innan våra vägar skildes - vi siktade på Rankhyttan, korsade 266:an mot Hagelsnäs ,ut på 266:an igen. Vidare mot Säter via Bisbergshyttan, där vi körde en kort serpentin. Sedan vände vi kosan hemmåt och åkte mot Torsång via bl.a. Solvarbo o Räfstylla. I Torsång visade Anders stopptecken och sa att det var dags för fika. Tyvärr hade vi andra inga pengar eller fikalust så vi lämnade Anders i sticket och forsatte hem mot Falun via Ornäs-Olsbacka-Källviken. Vilka svikare vi var;-).
Sammanfattningsvis ett bra pass i gott sällskap och riktigt, riktigt fint väder.


Parkett.

Cancellara - vilken man! Har kör ju i en egen division! En otäck tanke dyker dock upp i mitt huvud när någon är så överlägsen. Lite synd att det är så men samtidigt har de (cyklisterna) själva försatt sig i misstankens skugga. Jag hoppas innerligen att jag har fel.

Inga kommentarer: